OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Čtyřčlenná jednotka rychlého nasazení z Finska po necelých třech letech hlásí návrat a hned s prvními tóny novinkové nahrávky není nejmenších pochyb, že i tento bude ve velkém stylu. Už předešlá učebnice moderního sypání – „Murderworks“ (2002) - měla potenciál tvořit z příbytků její posluchačů kůlničky na dříví a představovala jednu z možností, jak v grindcore dosáhnout hranice absolutního extrému. Překonání sebe sama za této konstelace se zdálo být takřka nemožné, leč stalo se.
Po industriálním intru zakončeném charakteristickým zvukem nabití brokovnice spouštějí ROTTEN SOUND naprosto zničující palbu moderního a nadsvětelně rychlého grindcore. Laťka extrémního projevu nastavena předchůdcem je opět o notný kus výše a několik prvních poslechů „Exit“ se stává nefalšovanou adrenalinovou zábavou. V těchto chvílích zapomenete na většinu svých oblíbených hudebních extrémistů, protože vám v porovnání s těmito Finy přijdou jako partička senilních fidlalů hrajících na zlaté svatbě starých rodičů.
Ingredience, ze kterých ROTTEN SOUND vaří svých 18 jedovatých lektvarů patří sice do poměrně omezeného grindového kredence, avšak způsob, s jakým s nimi nakládají se dá považovat za přinejmenším osobitý a specifický. Skladbám již tradičně dominují rychlé (často), rychlejší (ještě častěji) a zběsilá (ty úplně nejčastěji) tempa diktované bubenickým alchymistou Kai Hahtou (www.kaihahto.com), mimo jiné také vášnivým jazzmanem, které jsou zároveň i hlavním poznávacím znakem tvorby ROTTEN SOUND. Úspěšná snaha o maximální rytmickou variabilitu při zachování extrémního tempa je posluchačskou lahůdkou a zároveň tím nejpádnějším důkazem o výjimečnosti těchto Finů v rámci grindcoreové scény. Zdatným sekundantem jsou pak válcující kytary, jejichž ostrý zvuk doslova probodává sluchovody a dotváří dojem absolutního zvukového vyhlazení doprovázeného zlověstným řevem Kejio Niinimaaa („g“). Svůj díl „viny“ na tomto faktu nese nepochybně i charakteristický producentský rukopis znalce oboru Mieczko Talarczyka (R.I.P.), který se staral už i o zvuk „Murderworks“.
ROTTEN SOUND předvedli po všech stránkách znatelný posun vpřed a svůj žánr tak obohacují o další skvost, který dokáže fascinovat a maximálně pohltit svou přímočarostí a extrémností. Zachován zůstal jen krvavý odér táhnoucí se jejich existencí už od počátku. Sakra nechť mi nikdo netvrdí, že dělat bordel a zasloužit si přitom maximální respekt je jednoduché. Není totiž bordel jako bordel!
Absolutní palba! Geniálně nasypaný a sugestivně brutální grindcore. K otálení s maximálním hodnocením není nejmenší důvod.
10 / 10
1. Exit
2. Burden
3. Sell Your Soul
4. V.S.A.
5. Follow
6. Maggots
7. Slave
8. Mass Suicide
9. Soil
10. Fail And Fall
11. Greed
12. Slay
13. Western Cancer
14. Nation
15. Havoc
16. Traitor
17. XXI
18. The Weak
Abuse To Suffer (2016)
Species At War (EP) (2013)
Cursed (2011)
Napalm (EP) (2010)
Cycles (2008)
Consume To Contaminate (EP) (2006)
Exit (2005)
Murderlive (DVD) (2004)
Seeds of Hate (Split-EP with MASTIC SCUM) (2003)
Murderworks (2002)
8 Hours of Lobotomy (split s UNHLOY GRAVE) (2001)
Still Psycho (MCD) (2000)
Drain (1999)
Under Pressure (1997)
Splitted Alive (Split-EP With Control Mechanisim) (1997)
Loosin' Face (10'' Picture Vinyl) (1996)
Psychotic Veterinarian (MCD) (1995)
Sick Bastard (7'' EP) (1994)
Datum vydání: Středa, 5. ledna 2005
Vydavatel: Spinefarm Records
Stopáž: 28:33
Produkce: Mieszko Talarczyk & ROTTEN SOUND
Studio: Soundlab Studios
-bez slovního hodnocení-
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.